onsdag, september 10, 2008

musik är det bästa!

Oavsett om man är glad,arg,ledsen osv så lyssnar man oftast på musik....i mitt fall beroende på mitt humör och hur jag känner mig. man uttrycker sina känslor genom det,och i mitt fall kanske för att jag inte bor med någon annan än min dotter o hon förstår sig inte så mycket på mina känslor direkt! Rent ut sakt är hon hemsk när jag hämtar henne från skolan,kaxig,trottsig och allmänt så lyssnar hon knappt på ett ord jag säger okey inte riktigt men när jag blir arg så försvinner dom orden direkt ut ur nästa öra! Men men nu ser man ju vad man har framför sig om några år huuu...hur klarar man en tonåring som är sådan ännu värre lär det ju vara:/
men vem brås hon på....jooo sin mamma när det gäller detta skulle jag tro,jag var väl lika förjävlig jag som liten. som tur är växer man upp o inser vissa saker!
men ibland blir jag tokig,det är då man önska att man hade mamma kvar o ringa till o bara gråta floder för att man vill ge upp...men jag hör hennes ord i mina tankar : "sofie,det är såhär o vara ensam förälder,det finns motgångar o dom kämpar man sig igenom allt kommer bli bra ska du se ge bara inte upp" och nej det är just det jag aldrig gör...INTE NÄR DET GÄLLER MIN DOTTER!! då kämpar jag som in i bomben o jag gör det väldigt bra faktiskt har jag insett:) men denna kaxighet borde vänta för fröken englund är envis som sin lilla mamma...inte bra med två sådana i familjen haha
jag älskar henne mest av allt men ibland vill man stänga in sig på toan o skrika rakt ut!
hon fick en skinnjacka igår o lite andra kläder o bland det första hon säger bortskämd som hon är detta: "mamma får jag inga skor till" så himla bortskämd! inga skor jo men tusan inte ikväll hurru du!
jaja dom blir vad man gör dom till....tack o lov är jag ingen knarkare eller alkis utan en bra mamma som älskar o tar hand om sin dotter:D
så nu när hon sover ska jag lyssna lite på VOLBEAT och sen ta o kolla på en skräckfilm jippi en skön o lugn kväll:D

bye bye

Inga kommentarer: